ÜLDTINGIMUSED
1.1. Kasutusleping jõustub hetkest, kui laevaomanik ja klient on kasutuslepingu allkirjastanud.
1.2. Kuni ettemaksu täieliku laekumiseni ei ole laevaomanikul kohustust laeva kliendile broneerida.
1.3. Lepingu allkirjastamisega kinnitab klient, et nõustub ühtlasi kõikide kasutuslepingu tingimustega.
1.4. Lepingu sõlmimisel esitab klient isikut tõendava dokumendi ning laevaomaniku nõudmisel muud dokumendid. Kui leping sõlmitakse juriidilise isiku nimel, esitab klient juriidilise isiku esindusõigust kinnitava dokumendi ja laevaomaniku nõudmisel muud asjakohased dokumendid.
2.1. Kasutustasu kujuneb vastavalt hinnakirjale.
2.2. Kasutusperioodi hinnale lisandub iga läbitud meremiili eest 2 eurot (sisaldab käibemaksu). Läbitud distants tuvastatakse SIMRAD navigatsioonisüsteemist Trip statistics lehelt.
2.3. Keeruliste ilmastikuolude korral (nt tuul > 10 m/s, tugev äike ja tihe udu vms) tagastame juba varasemalt makstud tasud 100%, välja arvatud kui pooled ei ole kokku leppinud teisiti.
2.4. Kui klient ei ilmu kasutuslepingus kokkulepitud ajaks kohale ning ei teavita sellest korrektselt ette (korrektne teavitamine p 2.5. tähenduses), siis on laevaomanikul õigus:
2.4.1. käesolev kasutusleping üles öelda ja/ või
2.4.2. jätta ettemaks kliendile tagastamata ja/ või
2.4.3. nõuda kuni 50% kokkulepitud kasutustasu.
2.5. Korrektne teavitamine tähendab seda, et vähemalt 12 tundi enne kasutuslepingus kokkulepitud kasutusperioodi algust on edastatud info e-kirja teel: parasiil@gmail.com või telefonitsi: +372 5036333.
3.1. Minimaalne kasutusperiood on 1 tund.
3.2. Laevaomanik võib keelduda laeva kliendile kasutusse andmast kokkulepitud perioodiks, kui ilmastikuolud ei võimalda seda, eelkõige kui ilmastikuolud võivad ohustada isikute (sh laevaomaniku) ohutust, tervist ja vara. Laevaomanikul on täielik otsustusvabadus selle üle, milline ilmastikuolu ei võimalda laeva kasutamist.
3.3. Kui ilmastikuolud ei võimalda kasutuslepingus kokkulepitud kasutusperioodi järgimist, on kliendil õigus nõuda tagasi eelnevalt makstud tasud, välja arvatud, kui pooled ei ole kokku leppinud teisiti.
3.4. Kui laevaomanik ei saa temast sõltumatutel asjaoludel kasutuslepingut täita (nt ei saa klienti ja temaga kaasas viibivaid isikuid viia kokkulepitud sadamasse), on laevaomanikul õigus teha sellesse muudatusi, teavitades sellest klienti mõistliku aja jooksul.
4.1. Mõlemad pooled on kohustatud järgima kasutuslepingu tingimusi, sh üldtingimusi ja selle LISA 1 ja kasutuslepingu eseme B (kaptenita laeva kasutamine) korral LISA 2, milles on sätestatud laeva kodukord ja kaptenita laeva kasutamise tingimused.
4.2. Laevaomanik on kohustatud tagama, et laev vastaks seadusest tulenevatele nõuetele.
4.3. Laevaomanik on kohustatud rakendama mõistlikke meetmeid tagamaks, et laev, selle mootor ning kaasnev varustus oleksid korras ja töövalmid.
4.4. Klient on kohustatud kasutama laeva ja temale koos laevaga üle antud muud varustust hoolikalt ja heaperemehelikult arvestades kasutuslepingu tingimusi, laeva valmistaja poolt määratud otstarvet (vt punkti 8.) ning laevaomaniku poolt määratud nõudmisi (vt Lisa 1), mida laevaomanik võib igal ajal ühepoolselt muuta.
4.5. Klient kohustub teavitama laevaomanikku laeva mootori rikkest, laeva vargusest ja mistahes kahjustustest või ohtudest esimesel võimalusel.
5.1. Laevaomanik ei vastuta võimaliku kohustuse või rikkumise eest, mis võib tuleneda kasutuslepingu eseme kasutamisest ebaseaduslikult või muust kliendi poolt toime pandud laevaga seotud ebaseaduslikust tegevusest .
5.2. Juhul, kui laev sh, mootor ja muu varustus ei ole kasutusperioodi lõppedes või üleandmisel kasutusperioodi algusega samaväärses seisundis, kohustub klient tasuma kogu tekitatud kahju vastavalt varustuse, varuosade ja remonttööde hindadele.
5.3. Klient on kohustatud hüvitama laevaomanikule ja/või kolmandatele isikutele tekitatud mis tahes liiki kahju täies ulatuses, välja arvatud juhul, kui klient ei ole süüdi kahju tekkimises ning vastutus lasub täielikult kolmandal isikul. Kliendiga kaasas olevaid isikuid ei loeta käesolevas kontekstis kolmandateks isikuteks.
5.4. Laevamootori või muu varustuse rikkest tingitud transpordikulud (mootor seiskub ja vaja on tellida laeva transport sadamasse) hüvitab laevaomanik, välja arvatud, kui rike on tingitud kliendi tegevusest või tegevusetusest (nt mootori ülekoormamine, sõukruvi vigastus).
5.5. Laevaomanik on kindlustanud laeva kere, mootori, tehnilise varustuse, kinnitused, lisaseadmed ja haagise, kuid kõik võimalikud juhtumid ei ole kaetud kindlustusega. Näiteks on välistatud kindlustuse alt järgmised olukorrad: i) laeva kasutatakse muudel eesmärkidel kui sport või meelelahutus; ii) kahju on tekitatud tahtlikult või raske hooletuse tõttu; iii) kahju on põhjustatud sõjast, sõjalaadsetest sündmustest, terroristlikust või poliitilisest vägivallast. Eeltoodud kindlustushüvitist välistavate asjaolude loetelu ei ole ammendav.
5.6. Kindlustus kehtib 20 meremiili kaugusel Euroopas asuvates rannikutes, välja arvatud Venemaa ja Musta mere vetes. Sisevetel ei kehti kindlustus Venemaa, Valgevene, Ukraina, Moldova ja Gruusia vetes.
5.7. Õnnetusjuhtumi omavastutus on 1500 eurot iga kindlustusjuhtumi kohta, mis tuleb tasuda kliendil.
6.1. Kliendil ei ole õigust loovutada kasutuslepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi kolmandatele isikutele ilma laevaomanik eelneva kirjaliku nõusolekuta.
6.2. Kasutuslepingus märgitud tingimuste rikkumisel võib laevaomanik võtta kasutusele kõik vajalikud meetmed ja seaduses ette nähtud õiguskaitsevahendid, sealhulgas lepingu lõpetamise, ning nõuda kahju hüvitamist vastavalt seadusele ja kasutuslepingule.
6.3. Pooltevahelised teated edastatakse e-posti teel, välja arvatud olukorras, kui teate sisust tulenevalt on vajalik selle kiireloomuline edastamine mobiili teel.
6.4. Lepingu muutmine toimub poolte kirjaliku või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kokkuleppega. Lepingu muudatused vormistatakse lepingu lisana, mis kuulub lepingu dokumentide hulka.
7.1. Käesolevale Lepingule kohaldatakse Eesti Vabariigi õigusakte.
7.2. Pooled teevad mõistlikke jõupingutusi, et kasutuslepingust tulenevad või sellega seotud vaidlused lahendada kohtuväliselt. Kokkuleppe mittesaavutamise korral lahendatakse vaidlus Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametis (üksnes erakliendi korral) ja/ või Harju Maakohtus.
8.1. Laev XO 270 Front Cabin (nimega Juuni) on C kategooria veealus, mis on mõeldud kasutamiseks rannikumerel ja siseveekogudes, ajal kui tuule tugevus ei ületa 6 palli (10,8–13,8 m/s.) ja laine kõrgus ei ületa 2 meetrit. Laeva kasutatakse spordi ja meelelahutuse eesmärgil.
8.2. Laevaga on kaasas navigatsioonisüsteem, radar öiseks ja uduse ilmaga sõiduks, elektriline tualett ja dušš mustaveepaagiga, küte (Webasto) jahedateks tingimusteks, stereosüsteem (Fusion) meelelahutuseks, ning muud vahendid nagu vööripõtkur, külmik, mobiilne grill ja tagateki dušš. Välistekil vööris on ruumi päevitamiseks ja ahtris pikniku pidamiseks.
8.3. Laeval on vaikne Mercury V8 sisemootor (317 hobujõudu), tagades kiiruse kuni 40 sõlme. Laeval on 8.60-meetrine alumiiniumkere, mis mahutab kuni 10 inimest (kuuekesi on mugav). Laevaga saab sõita nii päeval, kui ka öisel ajal.
8.4. Laeval asub vööris kajut, kus on magamiskohti kahele inimesele, lisaks saab üks inimene magada peakajutis. Laeval on 315-liitrine kütusepaak, mis võimaldab ette võtta pikemaid sõite ilma sagedase tankimiseta.
8.5. Laeval on nõuetekohane varustus, mis vastab Majandus- ja kommunikatsiooniministri 11. mai 2011. a määruse nr 32 „Nõuded laeva varustusele ning laeva kategooriad vastavalt laeva konstruktsioonile, samuti sellise laeva ohutusnõuded, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise” lisas toodud nõuetele.
8.6. Laev on läbinud nõutud Veeteede Ameti ülevaatuse ning meie kaptenid omavad nõutud kategooria laevajuhi tunnistust.
Laeval olijad on kohustatud järgima Laeval järgnevaid reegleid:
1. Laeval olija on kohustatud alluma kapteni korraldustele.
2. Laeval olija peab tegema kõik endast oleneva, et mitte ohustada laeval viibivate isikute elu ja tervist;
3. Laeval olijal on kohustus võimaliku ohu tekkimisest või juba tekkinud ohust teavitada esimesel võimalusel kaptenit;
4. Laeval on keelatud kasutada lahtist tuld, varustuses olevat mobiilset grilli võib kasutada ainult kaldal;
5. Laeval olijal on lubatud laevas suitsetamine ainult laevaomaniku eelneval nõusolekul;
6. Prügi, sh suitsukonide merre viskamine on rangelt keelatud, keelu rikkumine on karistatav;
7. Lastel on päästevesti kandmine laeval kohustuslik;
8. Laeval olijal ei ole lubatud võtta kaasa lemmiklooma ilma laevaomanik sellekohase eelneva nõusolekuta;
9. Laeval olija vastutab ise selle eest, et tal oleksid mugavad libisemiskindlad jalanõud ja mugavad ilmaoludele vastavad riided, arvestades, et merel on alati veidi jahedam kui maal;
10. Laeval olija võib laeval tehtud fotosid või filmi kommertseesmärkidel kasutada üksnes laevaomanik eelneval kirjalikul loal;
11. Laeval olija võib tarbida laeva pardal enda kaasa toodud sööke ja jooke, kuid hoolitseb selle eest, et peale söökide ja jookide tarbimist koristab enda järel;
12. Kasutuslepingus sätestatud tingimuste ja reeglite rikkumisel on laevaomanikul õigus juhtida tähelepanu rikkumisele ning kui tingimusi rikkuv käitumine jätkub pärast hoiatust, on laevaomanikul õigus laeval olija laevalt eemaldada ja/ või kaasviibijate ja laeva ohutuse tagamiseks kasutusleping üles öelda.
Laeva kasutamisega seoses võivad esineda järgnevad ohud ja takistused (loetelu on näitlik):
13. Üle laeva parda kukkumine, nt libisemine, tasakaalu kaotamine jne (eriti on ohustatud väikelapsed, vanurid, üleliigselt alkoholi tarbinud isikud jne);
14. Lahtiste esemete kukkumine üle laeva parda;
15. Laeval kukkumine;
16. Karile sõit või veekogu põhja riivamine, kokkupõrge mis tahes muu liikuva või liikumatu kehalise esemega, sh teise veesõiduki või sadamarajatisega;
17. Terviserikke korral ei pruugi meditsiiniline abi jõuda abivajajani piisava kiirusega;
18. Laeval olles võib tekkida merehaigus, mis võib kesta mitmeid päevi.
Kasutuslepingu allkirjastamisega kinnitab klient, et võtab kohustuseks jälgida laeval kehtestatud kodukorda ja on teadlik laeva kasutamisest tulenevatest ohtudest.